Nasze biuro rachunkowe w Poznaniu oferuje kompleksowe usługi księgowe, kadrowe, płacowe i prawne, których potrzebuje Twoja firma.
Dzięki ogromnej wiedzy, doświadczeniu oraz profesjonalnemu podejściu jesteśmy w stanie zaproponować optymalne i rozsądne rozwiązania księgowo-kadrowe dla Twojego biznesu. Wiemy, że rachunkowość to źródło informacji o przedsiębiorstwie i prowadzonych działaniach. To także klucz do planowania wydatków, przychodów i analizy wielu innych przedsięwzięć. Powierzając nam prowadzenie Twojej księgowości masz pewność, że jest ona w dobrych rękach.
Dobrze skonstruowany plan kont powinien odpowiadać indywidualnym potrzebom firmy. Przygotowujemy plany kont, umożliwiające ewidencję zdarzeń w taki sposób, aby księgowość była źródłem faktycznych informacji zarządczych dla właściciela.
Każdy dokument dokładnie weryfikujemy pod względem merytorycznym, formalnym oraz rachunkowym. Sprawdzone dokumenty księgujemy w porządku chronologicznym w podziale na miesiące oraz rodzaje (np. faktury sprzedaży, kosztowe, listy płac, kasa, wyciągi bankowe). Wykorzystujemy do tego m.in.: program Symfonia FK oraz Varico.
Dla uzyskania satysfakcjonującego wyniku niezbędne jest kontrolowanie zarówno należności (celem odpowiedniego reagowania na opóźnienia w zapłacie), jak i zobowiązań. Księgowanie miesiąca kończymy informacją zwrotną do klientów o nierozliczonych płatnościach i brakujących dokumentach. Dzięki temu można w porę dostrzec ryzyko zagrożenia płynności finansowej i podjąć odpowiednie działania.
Prowadzimy wymagane przepisami ewidencje, uwzględniając przyjęty plan amortyzacji. W razie potrzeby prowadzimy odrębną ewidencję dla celów podatkowych i odrębną dla celów bilansowych, wychodząc naprzeciw potrzebom naszych Klientów.
Zachowanie zasady proporcjonalności i współmierności wymaga rozliczania kosztów i przychodów w czasie lub tworzenia rezerw. Czuwamy nad prawidłowym ujmowaniem takich zdarzeń w księgach, aby zachować porównywalność różnych okresów dla potrzeb tworzonych analiz.
Księgowość powinna stanowić źródło wszechstronnych informacji o przedsiębiorstwie. Oprócz standardowych zestawień księgowych na koniec miesiąca możemy przygotowywać w formie uzgodnionej z Klientem dodatkowe zestawienia przedstawiające wybrane aspekty prowadzonej działalności.
Przeprowadzamy analizę transakcji z dostawcami z zagranicy, aby zidentyfikować konieczność rozliczenia podatku u źródła, zgodnie z obowiązującymi regulacjami.
Jedną z naszych specjalizacji jest rozliczanie dotacji. Dbamy o to, aby zapisy księgowe wiernie oddawały poszczególne etapy projektów dotacyjnych, a prowadzona ewidencja księgowa była zgodna z wymaganiami instytucji finansujących.
Sprawozdanie finansowe stanowi najważniejszy raport z działalności jednostki gospodarczej. Na podstawie posiadanych danych, sporządzamy w sposób rzetelny i kompleksowy wszystkie jego elementy z dopilnowaniem wymaganych ustawą terminów.
GUS co pewien okres wymaga przygotowania i złożenia odpowiednich raportów na podstawie danych z firmy. Przygotowujemy raporty na podstawie danych księgowych i wysyłamy je do GUS w wymaganych terminach.
Sporządzenie deklaracji podatkowych jest jednym z obowiązków każdego przedsiębiorcy. W ramach naszej oferty przygotujemy wymagane zeznania, podpisujemy je zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami i przesyłamy do Urzędów.
W polskim systemie rozliczeń plik JPK jest obowiązkowy. Od października 2020 r została wprowadzona jego nowa wersja, która łączy część ewidencyjną z deklaracyjną. Posiadamy odpowiednie programy do przetwarzania danych zgodnie z obowiązującymi wymogami. W ramach tej usługi zarówno przygotujemy, podpiszemy i wyślemy odpowiednie pliki.
Prowadzona obsługa ksiąg rachunkowych wymyka się spod kontroli bądź poprzednie biuro rachunkowe nie wywiązało się ze swoich obowiązków? Poprzez przeprowadzenie audytu wewnętrznego jesteśmy w stanie znaleźć zaległości i odpowiednio je uregulować zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi. W wyniku audytu wyeliminujemy nieprawidłowości i na bieżąco poprowadzimy księgi tak, aby nie dopuścić do powstania kolejnych zaległości.
Poprzez odpowiednie kompetencje oraz znajomość przepisów i procedur załatwiamy wiele spraw urzędowych. Z nami możesz czuć się pewniej i bezpieczniej w kontaktach z organami US.
Dbamy o prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji pracowniczej z aktualnymi wymogami prawnymi oraz pomagamy w procedurach związanych z zatrudnianiem cudzoziemców.
Do przygotowania każdej umowy podchodzimy indywidualnie, rozbudowując treść o klauzule umowne stosownie do wymagań prawa i pracodawcy.
Pomagamy opracować regulacje adekwatne do każdego systemu wynagrodzeń i pracy.
Niezależnie od formy zatrudnienia dokonujemy naliczenia wynagrodzenia. Przygotowana lista płac w programach płacowych stanowi podstawę do prawidłowego wypełnienia deklaracji podatkowej, dokumentów ubezpieczeniowych i zaksięgowania płac.
Na podstawie sporządzonych list płac obliczamy należności względem ZUS i US, przekazując płatnikowi kwotę do zapłaty.
Prowadzimy ewidencję urlopów i zwolnień lekarskich, ustalamy wysokość wynagrodzenia i dodatku za pracę w godzinach nadliczbowych.
Dbamy o spełnienie obowiązku informacyjnego sporządzając i wysyłając wszystkie deklaracje oraz sprawozdania.
Pracodawcom zatrudniającym osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności pomagamy w uzyskaniu dofinansowania i dotacji w ramach Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych
Wybierz opcje dla Ciebie i Twojej firmy. Porozmawiaj o Twojej sprawie z dedykowanym specjalistą online.
Wyjaśniamy, że Administratorem danych osobowych jest SWLEX sp. z o.o. (ul. Szelągowska 49, 61-626 Poznań, KRS: 0000413516). Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, niemniej bez ich wskazania nie będzie możliwe wykonanie zamówienia/żądania/zlecenia. Informujemy, że udzielenie zgody na przesyłanie newslettera jest podstawą do przetwarzania danych osobowych, wskazaną w art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Państwa dane podane w formularzu będą wykorzystywane w celu przekazywania wiadomości o nowościach ze strony ADMINISTRATORA, podjęcia na Państwa wniosek określonych działań przed zawarciem umowy lub wysłania Państwu treści marketingowych. Użytkownik może samodzielnie, w każdej chwili wypisać się z list/listy mailingowej poprzez kliknięcie linku na samym końcu maila stanowiącego newsletter (unsubscribe/wypisz) lub przesyłając wiadomość e-mail na adres: kancelaria@swlex.pl. Szczegóły dotyczące wykorzystywania przez Administratora danych osobowych, w tym sposób, podstawa prawna i czas przetwarzania danych osobowych pozyskiwanych poprzez formularz oraz ewentualni odbiorcy tych danych, przysługujące uprawnienia właścicieli praw zostały przedstawione w Polityce Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z nią.
Realizacja: Figa by Iga
Ta strona używa ciasteczek, żeby zapewnić jak najlepszą obsługę. Przejdź do Polityki Prywatności, jeśli chcesz wiedzieć więcej.